Afsluiting reis door Amerika

6 november 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het is het begin van onze reis. We zijn in een klein plaatsje genaam Ojai, waar we een concert bijwonen van een Queen tribute band. Daarvoor speelt echter een tribute band van Journey. Hoewel de bandnaam natuurlijk erg toepasselijk is kan de zanger kan ons niet echt bekoren. Tot het laatste nummer waar ook het hele publiek op los gaat.

Just a small town girl, living in a lonely world
She took the midnight train going anywhere
Just a city boy, born and raised in South Detroit
He took the midnight train going anywhere

Het gevoel gewoon op reis te gaan. Waarheen, het maakt niet uit, we hebben een busje en kunnen overal heen. Door dromerige steden en slapende dorpjes. Langs reusachtige canyons en kolosale bergen. Ik kijk naar naar Diann, terwijl we onder de sterren zitten te luisteren naar Journey.

A singer in a smoky room
A smell of wine and cheap perfume
For a smile they can share the night
It goes on and on and on and on

Het is het gevoel dat we de hele reis meenemen. Evenals het liedje dat ons lijkt te begeleiden door Amerika. In restaurants of op de radio in ons busje. Het busje waar we ontzettend veel plezier mee hebben gehad. Opstaan als de zonnestralen door de spleetjes in de gordijnen prikken. Om vervolgens de deuren te openen en je wakker te laten blazen door de frisse wind. Een eitje of tosti bakken op het gastoestel en aan de picknicktafel gaan ontbijten. Zo begonnen de meeste van onze ochtenden.

In de rest van de tijd dat de zon er was hebben we geprobeerd zoveel mogelijk te zien. Geweldige wandelingen gemaakt door allerlei verschillende landschappen. Grote rotspartijen, hoge bomen en rivieren die toch iets dieper waren dan gedacht. Overal probeerden we zo goed mogelijk doorheen te ploeteren gedragen door de nieuwsgierigheid van onze ogen. Wat daarbij hielp waren de vele mensen die ons de weg wezen of uitlegden waar we de mooiste dingen konden bekijken. Niet alleen het landschap maar ook de mensen vonden we erg open.

Het meest genoot ik in Amerika echter van de avonden samen, onder de sterren, bij een kampvuur  en een beker wijn, luisterend naar Journey.

For a smile they can share the night
It goes on and on and on and on

Voor de mensen die mee willen genieten van het nummer. Hierbij een liveversie die ik vond op youtube:

Nu op naar Mexico! Nieuwe verhalen, nieuwe foto's en vooral avonturen!