Mystieke stemming

26 oktober 2017 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

“Waar gaan we heen?” “Geen idee.” Vakantieplanningen zijn meer richtlijnen en vooral bedoeld als voorpret. We hebben ons schema verlaten zoals we al hadden verwacht. Dat betekent dat we nu een wereld aan mogelijkheden hebben, de vraag is waar te beginnen. Mijn eerste idee is altijd om gewoon wat te gaan rijden. Echter kan je vrij lang rijden in Amerika zonder iets tegen te komen. “Laten we naar Sedona gaan, schijnt een leuk stadje te zijn” De naam kwam me vrij vaag voor, misschien had ik ergens in een kantlijn van een reisgids hierover iets gelezen. Eigenlijk vind ik alles best, gewoon gaan rijden en als het niets is kunnen we altijd door.

Sedona is een klein stadje omringt door rode bergjes, een mengeling van Bryce en Zion. Het blijkt bekend te staan om zijn mystieke energiestromen en op de hoek van elke straat kan je dan ook je hand laten lezen of tarrotkaarten leggen. De mystiek zit hem wat mij betreft in het juist niet weten en daarom besluiten we ons hieraan niet over te geven.

In het krantje bij onze camping hadden we een leuke wandeling gezien. Die we de volgende dag willen gaan lopen. De zon is vroeg op en wij ook. Voor 9 uur zijn we bij de parkeerplaats aangekomen. Vol verbazing zien we het bordje FULL staan. Dit slaat nergens op, moet wel een hele speciale wandeling zijn.

Even verderop kunnen we aan de weg parkeren. Andere mensen die hier ook een auto hebben zien er net zo verbaasd uit als wij. Net als Diann hierover iets wil zeggen, zegt een van de vrouwen. “We didn’t vote for him”. Ze had ons waarschijnlijk horen praten en wist dat we geen Amerikanen waren. In deze omgeving, zo ver van het nieuws en het drukke bestaan moeten deze woorden even tot ons door dringen. Dan beseffen we dat ze het over de president heeft. Ik wil nog aangeven dat ik ook niet op Rutte heb gestemd, maar dat zal haar waarschijnlijk weinig zeggen.

Goede mensen in ieder geval en we praten gezellig verder tot het pad ons dwingt een riviertje over te steken. Er staan wat stenen net boven het water waar iedereen voorzichtig op stapt. Dit riviertje is echter zo laag dat ik het ook wel gewoon durf over te steken. Zelfs met mijn lage schoenen. We zijn dan ook een stuk sneller dan de gemiddelde wandelaar zonder waterdichte schoenen. Pas op het eind als we bij een kloofje komen, dienen we wat voorzichtiger te zijn. Het is geen Narrows, maar droog een rivierwandeling afronden is ook wel een keer lekker.

IMG_1559IMG_2050IMG_2085IMG_2031IMG_1977

1. Willem Kracht:
    6 november 2017
    Ook weer prachtige foto’s Diann oefend haar armspieren en Niels probeert een antwoord te krijgen. Veel plezier en geniet. Liefs