Op het randje

23 oktober 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Onderweg zie je het al, iemand heeft een mes in de aarde gezet en diepe sneeën gemaakt. Het valt me mee dat er geen bloed uitstroomt. Het is een kwestie van tijd totdat deze scheuren uitmonden in een gapend gat. We zijn bij de Grand canyon.

We zijn doelwandelaars, dat wil zeggen, we vinden het leuk om te lopen, maar wel ergens heen. We hebben al aardig wat tochten gemaakt, waarbij we meestal ons best deden om bij een schitterend uitzichtspunt te komen. Een berg hadden we weten te bedwingen en onze beloning was het uitzicht. Het punt bij de Grand canyon is, je bent al bij het uitzicht.

“Zullen we naar beneden lopen, naar de rivier?” “Moet ik ook weer naar boven zeker” “Ja, maar wanneer je boven bent kan je genieten van een schitterend uitzicht.” “Dit slaat nergens op, deze discussie ga ik niet eens aan. Bovendien zie ik de rivier hier ook al, hoef ik niet heen.” We besluiten om een wandeling te maken langs de rand van de canyon, geen gestijg en gedaal, ook wel een keer lekker.

Aan de andere kant van de Canyon is een gecontroleerde brand aan de gang. Dit doen ze soms in Amerika, is er al een tijdje geen brand geweest, fik er in. Het heet trouwens niet meer gecontroleerde brand, want soms verloren ze de controle en dan wist niemand meer wat het was. Voorlopig is de brand nog ver weg dus we maken ons weinig zorgen.

De herten zijn blijkbaar niet op de hoogte dat dit een gecontroleerde brand is, want ze komen met bosjes naar onze kant van de canyon. En zijn daarmee hard op weg om de nieuwe eekhoorns te worden.

We blijven lopen langs de rand totdat de zon ondergaat en alles onderdompelt in zijn laatste kleuren. Een mooi laatste uitzicht, doel bereikt, we nemen de bus terug.

IMG_1688IMG_1540IMG_1633IMG_1412

1. Willem Kracht:
    3 november 2017
    Het is toch ongelovig wat Julie allemaal mee maken en prachtige foto’s door twee fotografen.
    Liefs.
  2. Peter:
    3 november 2017
    Begin toch langzaamaan een tikkie jaloers te worden..
  3. Opa en oma:
    4 november 2017
    Wat een beleving en geweldig dat wij dit mee kunnen beleven met prachtige fotos