Nauwe doorgangen en diepe dalen

21 oktober 2017 - Antelope Canyon, Arizona, Verenigde Staten

‘RDW aan, filter Chrome en als je die niet hebt Vivid en zet hem op vliegtuigmodus om batterij te besparen. Als je een camera hebt zorg er dan voor dat je RAW fotografeert, dan kan je de boel nog uitvergroten en optimaal nabewerken. Mooiste uitsnede bij 35 mm, sluitertijd 1/20, ISO A of 1600. Dit model verdient aandacht.’  Ik knik naar de gids. Juist, niet tegen de haren instrijken, lief zijn, niet op klimmen en niet op tekenen. Ik had nog nooit op een model getekend, maar zoveel was ik er ook niet tegen gekomen.

Haar golvende haren komen ons al snel tegemoet, maar pas wanneer we binnen zijn zien we haar ware aard. Het licht laat zich vallen op de mooie rondingen waar de wind mee heeft gespeeld. Ik kijk naar de mensen bij mij in de groep. Iedereen heeft zijn camera of telefoon omhoog, ik moet natuurlijk niet vergeten om foto’s te maken. Het model ligt er immers klaar voor, wachtend om nog maar een keertje gevangen te worden op het scherm van een mobieltje.

Ik streel liefkozend de lijnen van haar lichaam. Haar huid voelt zacht, maar toch ook ruw. Als in een droom loop ik door haar heen, kijkend of ik haar schoonheid te pakken kan krijgen op het scherm, maar zo mooi als in het echt wordt het nooit. Na iets meer dan een uur komen we door een smalle spleet weer naar buiten. Vreemd, vanaf hier lijkt er niets speciaals. Na 100 meter kijk ik nog eens om en betwijfel of dit wel echt gebeurd is. De foto’s op mijn mobiel nemen de twijfels weg, wat een schitterende canyon was dit.

Nog nauwlijks bekomen van de nauwe canyon of we komen bij een andere ronding die het zeker waard is om te bezoeken. De duizelingwekkende diepte van de horseshoe bend is ook al adembenemend. Een aantal bezoekers lijkt geen angst te kennen. Hangend over de rotsen of op een been staand poseren ze voor een foto. Wij durven eigenlijk niet te kijken, maar onze nieuwsgierigheid wint het uiteindelijk van onze angst. Schuifelend op onze buik kijken we ook de diepte in. “Dit is wel diep” Angstig schuifelen we weer terug.

IMG_1244IMG_1289IMG_1302IMG_1351IMG_1533IMG_1561

1. Helen:
    31 oktober 2017
    Zooo super mooi!
  2. Willem Kracht:
    31 oktober 2017
    Geweldig mooie foto’s en een schitterend natuur met een pracht stel. Liefs en geniet.
  3. Agnes:
    1 november 2017
    Super gave foto’s!! Jullie huis komt na deze reis vast vol te hangen met mooie herinneringen! Geniet lekker daar! Liefs x
  4. Ingrid:
    3 november 2017