Rare jongens die Nieuw Zeelanders

14 april 2019 - Waipoua Forest, Nieuw-Zeeland

Rare jongens die Nieuw Zeelanders. Dat je per ongeluk de rijbanen verwisselt waardoor ik hier gedwongen ben om links te rijden is nog tot daar aan toe, maar dat daarbij ook de hendeltjes voor de ruitenwissers en richtingaanwijzers zijn verwisseld gaat mijn pet te boven. Bochtje naar rechts, ruitenwissers aan, bochtje naar links, wederom ruitenwissers aan. Pas dan merk je hoe vastgeroest je bent in je handelingen. Zelfs na het twintigste bochtje gaat het nog verkeerd, met mijn lieftallige vriendin schaterlachend naast me. “Regent het?” “ Ik dacht dat ik een drupje zag.”

Na een te lange rit met veel te veel bochten komen we bij onze eerste camping aan waar we naar bomen gaan kijken. Voordat we echter het bos in kunnen moeten we onze voeten vegen. Ook dit doe ik meestal andersom, maar we zijn tenslotte aan de andere kant van de wereld en passen ons dus aan. Na een stukje gelopen te hebben komen we een gigantische boom tegen. Het Nieuw Zeelandse meisje dat bij de boom zit ziet dat we onder de indruk zijn. “Our trees are just like our Rugby players, big and strong. Unlike Australian trees which are easy to break, just like their Rugby players.” Ik gaf aan dat we Nederlanders waren en op korfbal zaten. Het meisje wist duidelijk niet wat ze hier op moest antwoorden, wat mij in staat stelde hier nog even op door te gaan. “I see that you don’t know how to react, just like our Rugby players.”

Een dag later vertrokken we alweer, door het glooiende groene landschap. De verscheidenheid aan bomen wordt slechts overtroffen door de verscheidenheid aan uitzichten. Over bochtige wegen vervolgen wij onze weg naar de kust. Het is bij een bochtje naar rechts dat ik opeens regendruppels op het raam zie vallen. “Het regent! En laat ik nou net mijn ruitenwissers aan hebben gedaan.” Grijnzend zit ik achter het stuur, zelden ben ik zo blij met regen geweest. Eenmaal aan de kust schijnt gelukkig de zon weer. De enige spetters die we daar nog tegenkomen zijn die van de rondvliegende dolfijnen. Ja werkelijk alles is anders in Nieuw Zeeland.

307A5955307A5961307A5947307A6016IMG_0237307A6105307A6245307A6256

1. Agnes:
    14 april 2019
    Wat gaaf zeg die dolfijnen!