Sounds like rain

28 april 2019 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Het gaat regenen en dus gaan we weg naar de Sounds. Iedereen die we spraken zei dat we daarheen moesten gaan als het ging regenen. Klinkt gek, want deze fjorden zijn niet overdekt, maar we rijden er toch maar heen. Hoe dichter we komen, hoe meer water we zien stromen. De meren bovenaan de fjorden overstromen en zorgen voor meer dan honderden watervallen. Vreemd eigenlijk dat als water in druppeltjes naar beneden valt we er niets aan vinden, maar zodra ze zich verzamelen en samenklonteren tot een waterval kan ik mijn ogen er niet vanaf houden. Het regent de rest van de dag wat ervoor zorgt dat we gekluisterd tegen de ramen van ons busje zitten te kijken. Pas de volgende dag is het droog en kan ik oordelen over wat de mensen hadden aangeraden. Hoe mooi het ook is om het water langs de berghellingen naar beneden te zien stromen, het valt wat ons betreft in het niet bij de schoonheid van de besneeuwde toppen van de groene bergen boven het blauwe water. Ook nu zijn er nog genoeg watervallen om van te genieten en het onzekere zonnetje voelt als een verademing ten opzichte van de strenge regen een dag eerder. Vooral ook omdat we nu buiten de bus durven te komen om een boottocht te maken.

De boot schuwt de randen van de fjorden niet en schuurt af en toe tegen stenen aan om ons zo dicht mogelijk bij de watervallen te brengen. Ik sta vooraan de boot als we onder de grootste waterval komen van de tour. Ik zie niets meer en word kletsnat van het koude water dat over me heen stroomt. En toch vind ik het heerlijk. Ik hou van stromend of kletterend water…..zolang het maar geen regen is.

307A8243307A8013307A8116307A8155307A8168307A8180

Van reisblog naar fotoboek